Tre stora företag med skolan som målgrupp berättar om varför de väljer att annonsera i Skolvärlden.
Kontakt:
Ann Förberg, marknadschef på förlaget Natur & Kultur:
– Det är en välkänd tidning som har en relevant målgrupp. Den hamnar i en miljö där man pratar skolutveckling och kvalité i undervisningen och det är kärnan även för oss.
– Under mina tre år på Natur & Kultur har vi annonserat i Skolvärlden. Vi vill stötta lärarna med de verktyg de behöver och det passar bra ihop med den här tidningen.
– Alla lärare primärt och alla som jobbar inom skolan. Vi når rätt målgrupp och kontext där man pratar utveckling och lärarstöd.
* * *
Fredrik Stanser, kommunikationchef på Svenska Lärarförsäkringar:
– Lärarförsäkringar ägs av Lärarnas Riksförbund som ger ut Skolvärlden så vi är en del av förbundets medlemsservice. Därför är det naturligt för oss att finnas i det sammanhanget.
– Tidningen går ju också direkt hem till alla medlemmar och det är också fackförbundet som informerar om saker som är intressant och relevant för medlemmarna och det är en jättebra kontext för oss att vara med i.
– Med Skolvärlden når vi yrkesverksamma och pensionerade medlemmar. I samband med varje utgivning så märker vi en viss aktivitet i våra olika kanaler.
* * *
Karin Bodin Lind, marknadschef på Netsmart, den svenska distributören för SMART Board:
– Skolvärlden finns på i stort sett varje skola i Sverige och med våra annonser når vi våra viktigaste målgrupper, lärare och skolledare. För oss är det viktigt vad tidningar som vi annonserar i står för och jag ser att vi har ett gemensamt mål, både Skolvärlden och Netsmart arbetar för att förbättra lärares arbetsvillkor. Netsmart erbjuder riktigt bra arbetsverktyg utvecklade specifikt för skola och undervisning.
– Jag är själv lärare i botten och vet hur viktigt det är att ha arbetsverktyg som är lätta att använda och som samtidigt har alla funktioner jag som pedagog behöver för att nå mina mål.
– Med tidningen Skolvärlden når vi vår målgrupp, både lärare och skolledning. Vi får ofta höra att vi syns överallt och det gör vi ju med våra annonser i den här tidningen som ofta ligger framme på skolor, tillgänglig att läsa för alla.